Styrketrening med Andrea

Etter noen dager nedgravd, klarte jeg heldigvis å komme meg på trening med Andrea på tirsdag. Hun hadde planlagt ei treningsøkt jeg garantert ble utslitt av – som vanlig.

Etter et par kilometer på tredemølle og dynamisk oppvarming, var det i gang med benkpress.Her tok jeg først 12 repetisjoner på 22,5 kg, før jeg tok 2 sett på 12 repetisjoner med 25 kg. Etterpå var det tilbake på 22,5 kg, og de siste 12 løftene. Jeg kjenner teknikken sitter bedre og bedre, og jeg merker mer selv når den svikter. Fremskritt der også, altså.

Så var det klart for Andreas fantastiske sirkeltrening. I dag var det 3 øvelser etter hverandre uten pause, og hver øvelse varte i 60 ekstremt lange sekunder.

De tre første øvelsene var skøytehopp, utfall bakover og «armwave» med tau. Jeg fikk så 90 sekunders pause, før «jumping Jacks», knebøy med ball og burpees (drepere). De siste øvelsene var «veggball», løpe opp og ned fra stepkasse, og hive en ball på 6 kilo i gulvet. Alle tidligere rekorder ble slått, og et par ble fullstendig gruset.

PulsAndrea var grei med meg og lot meg få puste litt ut, før hun kjørte alle øvelsene på meg i 20 sekunder hver, uten pause mellom. Jeg trenger vel ikke å si at jeg var veldig, veldig sliten etterpå??

Med oppvarming og trening, trente jeg på i halvannen time.  På styrketreninga var gjennomsnittspulsen min 114 slag i minuttet (62%), med en maks på 154 slag (85%). Jeg forbrant 304 kalorier på styrkeøkta, og til sammen 508 kalorier på hele treningen.

Nå grugleder jeg meg til neste uke!

 

 

Posted on 21.04.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

Legg igjen en kommentar

