Gåtur til Åstveit – og hjem igjen

IMG_4009Onsdag hadde jeg samtale med min veileder, og ettersom det var turdagen min OG fint vær (spesielt det siste…), gikk jeg til og fra.

På turen til Åstveit gikk jeg via Eidsvågneset, slik at jeg kunne hoppe på bussen dersom jeg fikk dårlig tid. Jeg gikk ganske fort, og jeg fulgte med på min virtuelle treningspartner som holdt 4 kilometer i timen. Jeg måtte gå fortere enn dette for å komme frem i tide.

Jeg gikk 8,64 kilometer på en time og 49 minutter. 10 minutter til gode før møtet startet, kaller jeg bra beregning. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var på 5 kilometer i timen.

IMG_4012IMG_4014 Gjennomsnittsspulsen min var på 122 slag i minuttet (66% av makspuls), med en maks på 145 slag i minuttet (78% av makspulsen min). Jeg forbrant 865 kalorier på turen.

På møtet satte vi opp aktivitetsplan for fire nye uker, og det er mye egentrening på planen. Det er også arbeidstrening på planen, så vi håper jeg får plass et kjekt sted.

IMG_4016Etter møtet ruslet jeg hjemover igjen. Denne gangen gikk jeg over Munkebotn. Man må jo ha littegranne variasjon. Jeg markerte begynnelsen av bakkene ved forbudsskiltet, og gikk så fort jeg kunne oppover bakkene.

Tiden ble stoppet da jeg kom frem til veien til Eidsvågsfjellet. Opp bakkene brukte jeg 16,37 minutter, og det er 1,17 kilometer opp. Pulsen min var på gjennomsnittlig 143 slag i minuttet (79% av min makspuls), med en maks på 152 slag i minuttet (83%). Bakkene kostet meg 200 kalorier. Dette skal jeg bruke som sammenligningsgrunnlag fremover.

Ved Langevatnet satte jeg meg på benken og spiste litt, før jeg rusle opp til Garpetjernet. Jeg kjente at bakken opp hjemme kom til å bli veldig tunge, så jeg møtte Rune på Rema og fikk skyss den siste kilometeren.

IMG_4017IMG_4019Hele turen hjem var på 6,74 kilometer. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var på 4,3 kilometer i timen. Pulsen min lå på 123 slag i minuttet (66%) som den pleier, med en maks på 152 slag. Jeg forbrant 800 kalorier på turen.

Til sammen gikk jeg 15,38 kilometer denne dagen, og jeg kjente den deilige stølheta komme sigende utover kvelden!

Posted on 22.04.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

