Styrketrening

Tirsdag forrige uke skulle jeg på et møte klokken 10, og jeg utsatte derfor timen med Andrea til fredag. Etter møtet hadde jeg mest lyst til å dra hjem og grave meg ned under dyna.

Jeg gikk likevel til en sportsbutikk og kjøpte meg nye joggesko, da uteskoene mine er utslitt. Etterpå vurderte jeg å ta bussen hjem, men tok i stedet Bybanen til SATS. En god medisin mot nedgravingstendenser er å stikke innom en garnbutikk, men jeg motsto fristelsene på min vei.

På SATS varmet jeg litt opp, og jeg kjente at kroppen min ikke var i slaget. Det var jo heller ikke humøret, og dette henger jo sammen…

Etter den dynamiske oppvarmingen, startet jeg med stempel og planke. Det er lenge siden jeg har tatt planke, men jeg klarte 25, 22 og 20 sekunder. Etterpå tok jeg 3 serier med 10 armhevinger.

Joysticken sto og lokket meg til seg, og jeg tok 16 skulderpress og 8 opp/ned på kne – to serier. Jeg fikk opp pulsen litt på dette, og jeg mener øvelsen var tyngre for noen uker siden….

Romaskin står også på lista mi, og jeg rodde 774 meter på 5 minutter. Dette er det korteste jeg har rodd siden jeg startet opp, men 774 meter er likevel bedre enn 0….

PulsNede i kjelleren henger en boksesekk. Her sparket jeg 10 spark på hver fot 5 ganger. Jeg kjenner balansen er en utfordring, men det blir jo bedre med mer øvelse. Etterpå tok jeg 25 punch på hver arm 2 ganger. Lange negler er ikke å anbefale når man utøver punch…

Etterpå ble det litt uttøyning og meditering på stretchingrommet.

Jeg trente i 50 minutter, og hadde en gjennomsnittspuls på 104 slag i minuttet (56%). Maksimal puls kom på sparkene, og var på 142 slag i minuttet (77%). Jeg forbrant 267 kalorier.

Selv om hode og kropp ikke var helt på plass, fikk jeg meg en treningsøkt – og dét er jo veldig bra!

 

Posted on 05.05.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Veldig bra!!!! Det var nok lurt å ta den beslutningen☆

Legg igjen en kommentar

