Konfirmasjonscupakes

IMG_4077Runes niese Susanne, ble konfirmert på lørdag. Jeg ville bake cupcakes til henne!

På Wallendahl fant jeg passende muffinsformer, i rosa selvsagt. Tidligere hadde jeg funnet utstikker og silkonform for å lage blomstene.

Jeg lagde sjokoladekakemuffins, og smørkrem, på fredagskvelden. I smørkremen tok jeg litt sitron, for å få en friskere smak. I tillegg farget jeg kremen lys rosa.

På torsdag hadde jeg laget en hel haug med marsipanblomster, og disse brukte jeg som pynt. Blomstene var i en mørkere rosafarge enn smørkremen.

IMG_4076Kakene falt tydeligvis i smak, for de fleste forsvant fra kakestativet.

Det var kjekt å bake igjen, og jeg gleder meg til neste anledning!

Posted on 06.05.16, in Spiselige gleder and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

