Styrketrening med Andrea

Tirsdagen forrige uke, trente jeg selv. På fredag var det dags for å bli skikkelig kjørt igjen!

Jeg tok først en bitteliten tur på tredemølla, før den dynamiske oppvarmingen. Jeg var nemlig litt sent ute…

Så var Andrea klar til å slite ut armene mine med benkpress. På første økta med benkpress (for halvannen måned siden), tok jeg 6 repetisjoner med 25 kg. På fredag tok jeg 4 sett med 12 repetisjoner…. relativt bra fremgang altså!

Etterpå gjorde vi klart til sirkeltrening, med 20 repetisjoner av hver øvelse. Vi begynte med thrusters (knebøy med vekter som skal over hodet når man har kommet opp fra bøyen), og fortsatte med skulderroing på joysticken. Etterpå var det mer joystick, men rolig skulderpress i «firkant» (rett opp, til siden, rett ned).

PulsWallball er en grusom øvelse, og med en medisinball på 10 kilo blir den enda verre. 6-kilos-ballen jeg vanligvis bruker, var opptatt – til Andreas store glede. Armene mine var het gelé, og det var så vidt jeg klarte å kaste den mot veggen…

Fra wallball gikk vi over til strikk og dype knebøy, før det hele ble kronet med drepere (burpees).

Etter denne serien fikk jeg en god pause, for så å ta hele serien på nytt – dog med «bare» 10 repetisjoner.

Treningen varte i 55 minutter, og jeg hadde en gjennomsnittspuls på 115 slag i minuttet (62%). Maksimal puls i dag ble på 158 slag i minuttet (85%), og Andrea har selvsagt som mål at den er høyere neste gang… Jeg forbrant 374 kalorier, noe som Andrea mener også må være høyere neste gang…

Enda en fantastisk time med alltid superblide og kjempeengasjerte Andrea!

Posted on 06.05.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

