Nylandsveien

13138880_10153558494651129_4782591231936650245_nPå mandag regnet og blåste det kraftig fra alle vinkler – samtidig. Jeg har turdag på mandag, og lysta til å gå ut var definitivt ikke til stede.

Utpå ettermiddagen så jeg likevel mitt snitt til å komme meg ut en bitteliten tur. Jeg gikk raskt nedover bakkene, og oppover til Nylandsveien. Her pleier jeg å jogge intervall, men nå fant jeg ut at jeg skulle prøve å jogge hele veien. 4 minutters sakte jogging ble gjennomført, og neste gang kan jeg prøve litt fortere eller litt lengre. 450 meter jogging er ikke langt, men det er en begynnelse!

Turen tok meg 27 minutter, og var på 2,15 kilometer. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var på 5 kilometer i timen. Da jeg jogget var hastigheten i snitt 7 kilometer i timen. Rask gangfart for enkelte, men det viktigste for meg er å få inn joggebevegelsen, og så øke etterhvert som formen øker. Maksimal hastighet var 8,5 kilometer i timen, og det er jeg relativt fornøyd med!

RuteGjennomsnittlig puls ble på 122 slag i minuttet (66%), og jeg må jobbe med å få opp denne litt. Målet i første omgang er 70%, det vil si et snitt på 127/128. Dette vil kreve å gå i oppoverbakker eller småjogge, det virker ikke som om bena mine er skapt for å gå særlig fortere på flat mark.

Maksimal puls på turen ble 156 (84%) opp trappene. Snittpulsen på jogginga var 140 slag i minuttet (77%), med en maks på 152 (83%). Jeg forbrant 206 kalorier på under halvtimen.

Jeg rakk akkurat å komme inn døra hjemme før regnet strømmet ned. Litt flaks skal man ha….

 

 

Posted on 07.05.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

