Styrketrening

Tirsdag hadde Andrea et annet oppdrag hun måtte gjøre (fast jobb går selvsagt først), og jeg dro på SATS for å trene selv.

Jeg var relativt varm da jeg kom på SATS, så jeg gikk direkte til den dynamiske oppvarminga.Benkpress er noe jeg har vært skeptisk til å prøve alene. Tirsdag tok jeg sjansen, og la på 25 kg. Jeg vet jeg klarer en del repetisjoner, og jeg ga meg da det begynte å kjennes ut som at jeg kanskje ikke klarte fler.

Det ble fem serier, med 12, 10, 8, 8 og 8 repetisjoner. Storfornøyd over å ha brutt benkpress-alene-«fobien», gikk jeg for å trene tricepsene. Her satte jeg pinnen på 7,5 kg, og tok 3 serier med 12, 10 og 8 repetisjoner.

PulsMagen min har vært svak lenge, og det er lenge siden jeg har tatt sit-ups. Jeg prøvde noen, og ble negativt overrasket over hvor svak jeg er! Det ble derfor 3 serier med 18, 15 og 15 repetisjoner med sit-ups, og det er herved lagt inn i egentreningsprogrammet mitt.

Skulderpress (rett opp, til siden, rett ned) og opp/ned fra/til kne, er en dobbeltøvelse jeg har kjørt en stund. Armene var dog såpass kjørt i dag, at det bare ble 10 og 10 skulderpress og 8 og 8 «opp/ned kne». Jeg tok så 3 serier med 10 knebøy, hvor jeg var nøye med teknikken.

Etter dette gikk jeg ned på stretchingrommet, og la meg på rygg med beina rett opp. Jeg presset korsryggen i gulvet, mens jeg senket beina. Jeg fikk beina ganske langt ned, så det er tydelig at core-treningen begynner å hjelpe. Jeg tok 8 repetisjoner mens svetten rant….

Boksesekken lokket meg til seg også i dag, og det ble 2×10 spark på hver fot, før 25 punch på hver hånd. Dette kjørte jeg enda en gang, og så 2×10 spark til slutt. Til sammen 60 spark på hver fot, og 50 punch på hver hånd.

Jeg sjanglet inn i garderoben etter 51 minutter. Gjennomsnittspulsen var på 108 slag i minuttet (58%), med en maks fra boksesekken på 149 slag (81%). Jeg forbrant 271 kalorier.

Litt sterkere gikk jeg til bussen, mens jeg knasket på en proteinbar!

 

Posted on 07.05.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

