Sokker med fletter

IMG_4174 For å få ned garnlageret mitt, stakk jeg innom Votte- og sokkealongen 2016 for å se på apriloppgaven. Temaet er fletting, og jeg valgte å strikke disse sokkene med flette bak.

Jeg undersøkte i garnlageret mitt, og fant to nøster Trysil Superwash i lilla nummer 236.

Ettersom jeg har ei venninne som har bursdag snart, strikket jeg sokkene nærmest mulig hennes størrelse. Det ble brukt 92 gram garn til sokkene.

IMG_4176I mønsteret la jeg merke til at det var forskjell på høyre og venstre fot, og at flettene skulle være motsatt symmetrisk på de to sokkene. Litt overrasket ser jeg at det må være en feil i mønsteret, da den første flettingen gjør at det ikke blir helt speilvendt. Dette måtte jeg selvsagt rette på…. #perfeksjonisme

I tillegg var jeg litt kjapp med å lese begynnelsen av mønsteret, og gikk glipp av at det kun var fletting på baksiden av sokken. Det ble derfor fletting på fremsiden også, men det ble jo bare fint!

IMG_4175Med disse sokkene avsluttet jeg aprilforbruket mitt, og tallene viser at jeg har kjøpt 700 gram med garn (980 meter). Igjen har forbruket denne måneden vært lavere enn anskaffelsene, og jeg har brukt 476 gram (1.476 meter) med garn.

Garnlageret mitt er nå på 27,5 kilo, og jeg innfører herved full kjøpestopp – hvert fall til over sommeren… hvis jeg ikke finner noe på tilbud….eller ei veldig fin farge…. eller….

 

Posted on 08.05.16, in Håndarbeid and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

