Yoga og en liten gåtur

Det finnes mange typer yoga, og den vi gjør på A2G er medisinsk yoga. Det er her fokus på pusten, og meget rolige øvelser.

IMG_4180Vi startet med litt avslapping, før vi gikk over til dagens pusteøvelse. Denne gangen satt vi oppreist, og holdt oss på skuldrene. Vi bøyde oss til venstre mens vi pustet inn, og til høyre da vi pustet ut. Mitt fokus var å opprettholde pusten, og komme lenger til sidene for hver gang.

Etterpå lå vi i «kroppsvri», før vi stilte oss opp med strake bein og hang med overkroppen ned. For hver utpust kom hendene nærmere gulvet. Det gleder meg at jeg fint kan slappe av slik mens knokene berører gulvet.

Jeg liker også den avsluttende avslapningsøvelsen som heter «kroppsscan», da slapper jeg skikkelig av. Litt tåkete etter avslappinga, vekte vi oss med ryggrulle.

Vi drev på i en time, og gjennomsnittspulsen min var på 59 slag i minuttet (32%). Jeg forbrant 73 kalorier, og det er hvileforbrenninga mi. Det var likevel en deilig time!

Etterpå begynte jeg å gå hjem, men mine nye utesko er ikke helt inngått ennå. Etter bare 1,3 kilometer måtte jeg kaste inn håndkleet og ta bussen hjem. Jeg har brukt skoene som innesko i vinter, men de trenger å gås inn mer før jeg tar dem med på langtur. Heldigvis har jeg ikke kastet mine gamle!

Posted on 08.05.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

