Styrketrening torsdag

Torsdag var rød dag, og med et ok vær. Jeg tenkte at jeg sikkert ville være nesten alene på SATS da jeg kom mindre enn en halvtime etter åpningstid. Så feil jeg tok! Det var tydeligvis flere som måtte ha to økter denne uka!

Ettersom jeg var varm etter gåturen fra Olav Kyrres gate, begynte jeg rett på den dynamiske oppvarmingen. Det virker som jeg har blitt litt mykere fremover i rumpa, men sidesparkene og mine stolte ap cha olligi/naeryo chagi er en saga blott.

Jeg startet også nå med benkpress, og la på 25 kg som sist. Er 12 repetisjoner fant jeg ut at dette ble for lett, og la på en kilo til. Det var ikke store problemet å ta 12 repetisjoner nå heller. Jeg ble derfor litt tøffere og la på til 27,5 kg, og tok 8 repetisjoner.

Tricepsene mine fikk kjørt seg på 7,5 kg 12 ganger. Jeg økte så til 10 kg og tok 8 repetisjonere, før jeg senket til 7,5 igjen, og tok 10 repetisjoner.

PulsThrusters er noe jeg vet Andrea kommer til å kjøre meg på neste time, og jeg fant ut at jeg ville ta dette i stedet for vanlig knebøy. Jeg brukte en håndvekt på 4 kilo i hver hånd, og fokuserte veldig på teknikken. Jeg tok to serier meed 10 repetisjoner i hver.

Da jeg gikk forbi romaskina, var den ledig, og jeg satte meg ned. Jeg oppdaget nå at det var mulig å stille tyngden på hjulet, og at den sto på 8. Jeg har ingen anelse hva den har stått på tidligere…. Uansett lot jeg den stå der den var. Jeg rodde i fem minutter, og rodde 928 meter.

Jeg satte så kursen for stretchingrommet for å gjøre sit-ups og knesenk, men der var det så fullt at jeg bare gikk til garderoben. Det ble dermed ei avkorta økt, men jeg var nå der…

Gjennomsnittspulsen min var på 104 slag i minuttet (54%), med en maks på 142 (77%). Jeg forbrant 187 kalorier.

Ettersom det bare gikk søndagsruter, hoppet jeg på bussen til Flaktveit og gikk fra NHH. En kilometers gange etter styrketrening er ikke feil. På grunn av bakkene, forbrant jeg 175 kalorier. Jeg gikk tregt, men kom meg trygt hjem – klar for familiemiddag!

Posted on 09.05.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

