Styrketrening med Andrea

Tirsdag 10. mai var det ikke tid for noe slaraffenliv. Da var det bare å forberede seg psykisk på ei knallhard økt!

Andrea skannet meg først, og jeg hadde gått ned 2,7 kilo siden sist. Jeg spiser fortsatt for lite proteiner, og har nå, i samråd med Andrea, økt til 1.900 kalorier om dagen. Hittil har jeg strevd med å få ned så mye mat, da jeg vanligvis har vært god og mett ved å spise rundt 1.600 kalorier om dagen….

13082521_10153581943536129_2187189663610962674_nVi startet som vanlig med benkpress, og jeg tok (som maksimalt) noen repetisjoner på 30 kilo. Etterpå var det et kjør mot mine triceps. Først tok jeg 10 repetisjoner med nedtrekk, før jeg la meg på en benk og senket en firekilosmanual i hver hånd, ned mot brystet med albuene utover. Denne øvelsen sved skikkelig!

Etter noen serier mot tricepsen, var det på tide med sirkeltrening. Andrea hadde selvsagt ikke glemt denne!

Vi begynte igjen med thrusters, og fortsatte med skulderroing på joysticken. Etterpå var det mer joystick, men rolig skulderpress i «firkant». Wallball med 10-kilos-ball var selvsagt med, og dype knebøy i strikk, før det hele – også i dag – ble kronet med drepere (burpees). Jeg tok 20 repetisjoner på alt.

En god pause senere, gjorde jeg alt på nytt. Sist slapp jeg unna med 10 repetisjoner. Denne gangen krevde Andrea 15….

Treningen varte i cirka 40 minutter (jeg glemte å stoppe klokka…), og maksimal puls ble på 153 slag i minuttet (83%). Jeg forbrant 284 kalorier. Dette må bli bedre til neste gang!

 

Posted on 19.05.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

