Daily Archives: 23.05.16

Åstveit – hjem

IMG_4221Etter møtet med min veileder på torsdag, var det fortsatt fint vær. Jeg var spent, ettersom det ble avtalt at jeg skulle på arbeidstreningsintervju på fredagen. Intervju på fredag den 13. MÅTTE jo bare gå bra (og det gjorde det!).

Litt spent til sinns tok jeg fatt på gåturen hjem.

Selv om jeg var litt sulten, stoppet jeg ikke på Rema for å handle noe mat. Jeg hadde vært smart nok til å ta med meg litt mat, og stoppet ved bommen like før gravstedet for å spise litt.

Planen var å sette ny rekord opp Munkebotn, og i april brukte jeg 16,37 minutter opp bakkene, og gikk da i 4,18 kilometer i timen i snitt. Denne gangen brukte jeg 16,22 minutter, og gikk i 4,42 kilometer i timen.

IMG_4230IMG_4225Sist var pulsen min gjennomsnittlig 143 opp bakkene, denne gangen var den 141. Maks var på henholdsvis 152 og 153 – helt likt. Jeg liker dog å kunne gå samme strekning fortere enn sist, og med lavere puls!

IMG_4231IMG_4232Etter bakken, hvilte jeg meg litt og tok frem fotoapparatet. Nå var det tid for å rusle rolig hjem igjen via Garpetjernet (Jomfrudammen).

IMG_4234Hele turen hjem tok 2 timer og 15 minutter, og jeg gikk da 7,92 kilometer. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var på 4,5 kilometer i timen. Gjennomsnittspulsen min ble målt til å være 120 slag i minuttet (65%), med en maks på 153 slag i minuttet (83%). Jeg forbrant 796 kalorier.

Hittil i mai har jeg nå gått 56,35 kilometer av mitt mål på 100 kilometer, og det er fortsatt mange dager igjen!