Mariusgenser nummer ørten

13236008_10153801299983842_570038858_nJeg har strikket noen Mariusgensere siste par-tre årene. Jeg fikk inn en bestilling på en i brun-/beigetoner, og klarte heller ikke nå å si nei…. Denne brukte jeg lang tid på, for jeg har vært litt lei, men den ble heldigvis ferdig i tide.

Garnet jeg har brukt er Gjestal Rubin fra SparKjøp i fargene brun nummer 486, off-white nummer 400 og beige nummer 485. Jeg har brukt pinner nummer 3 og 3,5.

Oppskriften står i Mariusheftet fra Sandnesgarn, og genseren ble strikket med rundfelling.

Ettersom halsen er veldig vid originalt, strikket jeg den litt høyere, og med to runder ekstra med fellinger. Jeg synes den blir lunere og finere da.

Mottakeren var fornøyd, og da er jo jeg også fornøyd. Nå skal jeg ha en pause fra Mariusstrikk en stund…. 

 

Posted on 24.05.16, in Håndarbeid and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Fint med de fargene også.! Det blir vel greit med Mariusgenserfri en stund ja… Litt flettemønster kanskje? Hmmm…..

  2. Høres bra ut! Trenger noen som gjør det(:-)

Legg igjen en kommentar

