Styrketrening torsdag

I følge planen min skal jeg ha egentrening styrke på torsdager. I tillegg utfordret Andrea meg til å trene tre dager på SATS forrige uke. Altså var det bare å trå til!

Etter en litt treg start på morgenen, befant jeg meg på SATS, sammen med noen få andre. Sol i Bergen trekker vanligvis folk ut av husene.

Jeg gikk meg varm fra Byparken og bort til SATS, og startet rett på dynamisk oppvarming. Jeg var litt støl etter Andreas hardkjør på tirsdag, men jeg klarte å fokusere vekk fra de vage smertene.

13320013_10153600554411129_2648998115798495160_nPlanen var å starte med benkpress, men der var begge opptatt. Jeg startet derfor med å kjøre tricepsnedtrekk med tau. Her la jeg på 7,5 kilo og tok 12, 6 og 4 repetisjoner. Jeg senket så til 6,2 kilo, og klarte 5 repetisjoner.

Benkpressbenken var nå klar, og jeg tok først en oppvarmingsrunde med bare stangen, 10 repetisjoner. Jeg la så på til 25 kilo og tok 10, 7 og 8 repetisjoner.

Jeg la så opp til en sirkeltrening, hvor utgangspunktet var 21-15-9. Først tok jeg dype knebøy i slynge med hopp, så wallball med tikilosballen, og til slutt situps.

Første runde gikk relativt greit, men etter andre runde måtte jeg bare gi meg. Jeg hadde glemt astmasprayen min, og den er veldig grei å ha for å få nok luft i lungene til å trene hardt…

Jeg trente i 35 minutter, og hadde en gjennomsnittspuls på 111 slag i minuttet (60%) med en maks på 150 slag i minuttet (81%). Jeg forbrant 219 kalorier.

Selv om det ble ei kort treningsøkt, var det en deilig følelse å bli sliten!

Posted on 31.05.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

