Prikkedilla-sokker

IMG_4257I maioppgaven i Votte- og sokkealongen 2016, var valget mellom noen nydelige pulsvanter og kule sokker. Jeg valgte å strikke sokkene, da jeg fikk inn en bestilling på bomullssokker, og prikkesokkene er så kule at de passer utmerket til damen som skal ha dem.

Jeg fant frem Anna&Claras bomullsgarn i hvit nummer 13-100, lilla nummer 17-3930 og rosa nummer 15-2718. Dette hadde jeg kjøpt litt tidligere, med tanke på kluter. Garnet ble raskt omdirigert til noe enda mer nyttig!

Jeg strikket begge sokkene samtidig, slik at de ble helt like – og ikke minst er det enda gøyere å strikke da begge blir ferdige samtidig. Heldigvis er jeg såpass priviligert at jeg har flere sett strømpepinner – særlig i størrelse 2,5…

Vrangborden ble strikket i rosa, og etterpå skiftet jeg til hvit, og brukte hvit som bunnfarge. For å få dem litt ekstra spreke, strikket jeg annenhver rad med prikker i vekselvis lilla og rosa. Skikkelige sukkertøysokker, nesten like søte og yndige som mottakeren!

IMG_4258Med disse ble mairegnskapet mitt over garnet mitt avsluttet, og det viste at jeg ikke har kjøpt garn i mai i det hele tatt!! Jeg kan love at det ikke er fordi jeg ikke har hatt lyst….  Jeg hadde brukt 1.182 gram garn, og dette ble 2.170 meter.

Jeg håper mottakeren liker dem!

Posted on 02.06.16, in Håndarbeid and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

