Sokkene «Sea Step»

IMG_4259 Det er ikke bare enkelt å finne ut hvilke sokker man skal strikke, når bestillingen lyder «overrask meg». Utrolig kjekt, selvsagt, og kunne søke rundt etter fine sokker – og strikke de man liker best! Dette var noe jeg trengte etter å ha strikket «bare» Mariusmønster en stund…

Jeg fant sokkene «Sea Step» på Drops sine sider, og fant frem Anna&Claras bomullsgarn i fargen sjøgrønn/lys petrol nummer 15-4714. Vrangborden tok jeg en rett og en vrang, da jeg liker dette bedre enn to rett og to vrang.

IMG_4260På sokkene brukte jeg 88 gram garn. Jeg synes de virker store – litt romslige – men jeg får høre hva mottakeren mener om dem.

Nå er det jo slik at bomullsgarn er mindre fleksibelt enn ullgarn, men de er garantert behagelige å ha på!

 

Posted on 03.06.16, in Håndarbeid and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

