Styrketrening lørdag

13407276_10153627260716129_4777519890632429311_nUka som gikk var tung, og jeg kom meg ikke på noen trening. Jeg prioriterte å komme meg på jobb. For å få ett av mine to stempler i kortet mitt, møtte jeg Jardtrud på SATS i Lars Hilles gate på lørdag.

Her varmet jeg først opp på spinningsykkel. Det er lenge siden jeg har vært på spinning, og setet er rett og slett veldig smertefullt å sitte på! Etter 5 minutter sa rumpa mi at det holdt i massevis, og jeg gikk for å skifte til treningssko.

Jeg startet med litt benkpress, og varmet først opp ved å ta 10 repetisjoner med stanga. Vi la så på til 25 kg, og jeg tok der 12 repetisjoner. 12 repetisjoner tok jeg også på 28,5 kg, og vi gikk derfor opp til 30. Her klarte jeg 9 repetisjoner, og da la vi på enda litt til. Ettersom Jardtrud sikret, turte jeg å legge på enda mer, og endte på 32,5 kg og 5 repetisjoner.

13335835_10153627260666129_7149014754744992221_nJardtrud har en forkjærlighet for pull-ups. Jeg vet at jeg ikke har nubbesjans til en eneste én, men vi tok kneet mitt i en strikk, og jeg hoppet opp og hang så lenge jeg kunne. Det vil si at jeg hoppet opp, og landet igjen ett sekund etterpå….

Etter dette måtte jeg trene meg selv, da Jardtrud hadde en avtale. Jeg fortsatte med skulderroing, knebøy i slynge med hopp, og tok ei god økt på magen med situps og bensenking.

Jeg trente i nesten en time, og på den tida hadde jeg en snittpuls på 99 slag i minuttet. Maksen var på 132 slag. Dette er helt greit når det er styrketrening. Jeg forbrant 224 kalorier på treninga.

Glad, sliten og fornøyd, fikk jeg stempel nummer 1 denne uka!

 

 

 

 

Posted on 09.06.16, in Dagliglivet and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

