Styrketrening med Andrea

Endelig var det tirsdag igjen! Jeg tok meg en tur til SATS Bergen for å møte alltid like blide og engasjerte Andrea! Jeg hadde mye slim i halsen, og Andrea endret derfor kjapt programmet til å bli ren styrketrening.

Jeg hadde tatt med meg mitt nødvendige gelésete og sykkelsko, og tok oppvarminga i sykkelsalen. Denne gangen klarte jeg å sitte i femten minutter! Vondt var det, men det blir bedre!

Etter den dynamiske oppvarminga, møtte jeg Andrea ved benkpressen. Her tynte hun meg på toppsett, og jeg klarte 35 kg! Vi avsluttet sesjonen med at jeg senket stanga med 40 kg langsomt ned mot brystkassa, og så hjalp hun meg med å få den opp. Dette gjorde vi fem ganger.

PulsAldri en trening uten tricepstrekk! Her drev vi på til armene skalv og jeg ikke klarte 6,25 kg engang… Ikke at hun hadde tenkt å gi seg med å pine tricepsene mine – etterpå holdt jeg en sekskilosmanual med begge hendene, og senket den ned mot panna mens albuene mine skulle være innover. Teknikken var ikke enkel!

Romaskin har jeg brukt tidligere, men ikke den hvor man kun bruker armene og legger på ønsket antall kilo. Skulderbladene skulle her sammen, og jeg skulle jobbe med øverste del av ryggen. Her er jeg innmari svak, og jeg jobbet mye med å bruke de riktige musklene, og strevde med teknikken. Jeg må trene mer på denne!

Etter alt dette, var det klart for armhevinger. Det er veldig lenge siden jeg har klart å ta skikkelige armhevinger – også på kne (vi snakker år her..) – men i dag klarte jeg to stykker! Det var en utrolig deilig følelse!!

Jeg måtte ta noen halvveise til, men det var virkelig bare gøy!

Magen min fikk så kjørt seg med øvelser den ikke kommer til å glemme på en stund. Situps, ta på tærne, og nedsenking. Alt like tungt og deilig!

Jeg trente i 1 time og 20 minutter. Gjennomsnittspulsen min var på 109 slag i minuttet (59%), med en maks på 140 (76%). Jeg forbrant 413 kalorier, noe som er ganske bra for styrketrening.

Nå er det bare å gjøre armhevingene jeg fikk i hjemmelekse, og glede seg til neste trening med Andrea!!

Posted on 11.06.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

