«Walk with me»-sokker

IMG_4315 Et søk på garnstudio sine sider, får frem mange par fine sokker. Jeg så primært etter hullstrikk og fletting.

Sokkene «Walk with me«, syntes jeg var så fine at jeg ville strikke dem. Jeg fant frem Drops Cotton light i lys blå nummer 08, og pinner nummer 3 og 3,5.

Det gikk med 112 gram garn, og da lagde jeg leggen en «fletterute» kortere. Jeg syntes de ble så innmari lange, og var usikker på om jeg hadde nok garn.

Opprinnelig strikkes sokkene i ullgarn, og med pinne 5, men 60 masker på pinne 5 blir veldig stort, også til mine legger.

Mottakeren er veldig mye smalere i leggene enn meg, så derfor gikk jeg ned i pinnestørrelsene.

IMG_4316Jeg kunne nok ha strikket med pinne 3 nedover hele leggen, men foten ble veldig bra.

Noen ganger virker det som sokkene er laget til å være løse i leggen, men disse ble jo litt kortere i leggen enn opprinnelig oppskrift.

Disse sokkene kan jeg godt tenke meg å strikke flere av! Jeg elsker jo å strikke fletter!

Så får vi se etter hvert om mottakeren også liker fletter…. 

 

 

 

Posted on 20.06.16, in Håndarbeid and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

