Sykling og gåtur

IMG_4269På tirsdag forrige uke var Andrea bortreist, og jeg fikk beskjed om å trene på egenhånd. Slikt adlyder man selvfølgelig.

Jeg tok med min mor til sentrum, og plasserte henne i sittegruppen på SATS. Der kunne hun lese aviser og slappe av, mens jeg syklet i den nye spinningsalen.

Etter noen minutter på sykkelen, gikk jeg opp for å ta benkpress. Der tok jeg først 10 repetisjoner med bare stanga for å varme opp. Deretter ble jeg småtøff, og la på til 35 kilo.

Da jeg ikke hadde noen til å sikre, ga jeg meg på 4 repetisjoner. I gjengjeld tok jeg 4 serier, med 4 repetisjoner i hver. Småfornøyd måtte jeg sende skrytesnap til Andrea.

Jeg hentet så min mor fra «foreldreparkeringen», og vi begynte på gåturen hjemover.

Ettersom det ikke er så ofte min mor får vandret rundt i sentrum, gikk vi først til Festplassen og så videre utover Bryggen.

IMG_4270IMG_4272Vi så Statsraaden, og gikk oppover forbi Mariakirken. Her begynte skoene mine å ta meg, og jeg stoppet for å plastre hælen min.

Dette hjalp ikke stort, så vi tok turen over Bergenhus festning og ned til Bontelabo. Derfra tok vi bussen hjemover.

RuteDa vi kom hjem hadde vi gått 5,45 kilometer, og vært ute i nesten tre timer. Vi beveget oss i halvannen av disse, og den halvtimen jeg var på SATS er også medtelt i de tre timene. Det er også et par turer innom noen butikker på veien – samt venting på buss og transport med denne.

Min gjennomsnittspuls ble på 98 slag i minuttet, med en maks på 129 slag. Jeg forbrant 559 kalorier.

Turen førte til at jeg nå har gått 22,87/100 kilometer i juni. Det er heldigvis flere dager igjen!

Posted on 22.06.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Vi hadde noe flotte dager og var mye ute. Og – i Bergen skinner faktisk sola ganske ofte når jeg er der.

Legg igjen en kommentar

