Garpetjernet og Gamle Bergen

IMG_4299Onsdagen var jeg på jobb, og etterpå møtte jeg min mor for å dra til sentrum og ordne noen ærender. Vi fant ut at vi hadde gått nok da vi kom hjem igjen, og slappet av resten av kvelden.

Torsdagen var det igjen knallvær, og ettersom jeg hadde lyst til å vise min mor Garpetjernet, tok vi oss en fin gåtur dit opp.

I tillegg ville hun gjerne se Gamle Bergen, så da tok vi en liten svingom nedom der også.

IMG_4293IMG_4310Jeg plastret hælen min på forhånd, slik at vi skulle slippe å avbryte turen på grunn av mine ikke-inngåtte sko.

Det er bra stigning opp til Sølvberget og opp bak høyblokka, og de siste 100 metrene opp til tjernet, er tøffe. Her er det steinete og bratt. Vi kom oss likevel ganske greit opp.

Oppe i tjernet så vi en andefamilie med fem små unger, som svømte rundt. De kom rett mot oss, og håpte nok at vi hadde med mat til dem. Det hadde vi ikke…

IMG_4313 IMG_4312Etter en tur rundt tjernet, gikk vi ned igjen og bort til Sandviken sykehus, og derfra ned til Gamle Bergen. Her vandret vi litt rundt, og satte oss på en benk og spiste banan. Det var lite vann hos fuglene, og andedammen kunne virkelig trengt en god vask.

IMG_4314For å få litt avveksling i turen, og ikke gå frem og samme vei, gikk vi om Nyhavn og Jægermyren hjem igjen. Vi var en liten tur på butikken for å handle til middagen, og så ruslet vi rolig opp bakkene hjem.

Turen var på 8,04 kilometer, og vi var ute i litt over tre timer. Gjennomsnittspulsen min var på 103 slag i minuttet (56% av makspulsen min), med en maks på 148 slag i minuttet (80%). Pulsbeltet viste at jeg hadde under 70 i puls opp bakkene, så det hadde tydeligvis begynt å tulle litt. Det fikk en god vask da vi kom hjem, slik det pleier.

RuteGjennomsnittlig bevegelseshastighet var på 3,7 kilometer i timen, og jeg forbrant 709 kalorier.

Hittil i juni har jeg altså gått 19,24 av 100 kilometer – alt talt med. På garmin.no teller bare kilometre og kalorier som er med pulsklokke og -belte. Til og fra jobb og buss teller altså ikke med der. Der har jeg fullført 20% av kilometrene, og 29% av kaloriene.

Etter middag var det bare å takke min mor for besøket, og håpe vi ses igjen snart!

Posted on 23.06.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

