Kluten «Uventet»

IMG_4335Bitta holder klutealong på Facebookgruppa si også i år! For oss utålmodige la hun ut ei oppskrift vi kunne kose oss med mens vi ventet. Denne kluten het «Uventet», og kom mandag 6. juni. Kluten uten fletter startet jeg på 3. juli.

Kluten fantes både med og uten fletter, og jeg strikket begge! Jeg har brukt Anna&Claras bomullsgarn fra Søstrene Grene, og pinne nummer 3.

Kluten uten fletter ble med fire farger. Jeg brukte 10 gram av grå nummer 18-5105 og av grønn nummer 16-5924. Lys grønn nummer 13-0530 brukte jeg 2 gram av, og så gikk det med 4 gram av off-white nummer 11-0701. Til sammen 26 gram.

IMG_4336Ei studievenninne av meg fra jeg studerte i Steinkjer for over 20 år siden, postet en klut på ei strikkeside vi er medlem av. Hun hadde laget veldig fine striper på kluten, og jeg falt pladask! Derfor ble begge klutene laget i slike striper.

Mønsteret gir en fin effekt, og er enkel rett-og-vrang-strikk. Man må ha tunga litt rett i munnen på vrangen, da det kan være vanskelig å se hvilke masker som ble strikket rett og vrang omgangen før.

Denne kluten blir lagt i boksen med «ukjent mottaker», så får vi se hvor den havner til slutt!

Nå var det bare å glede seg til første kluten i alongen!

Posted on 19.07.16, in Håndarbeid, Strikkealonger, Strikkealonger 2016 and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

