Styrketrening på SATS

Mandag var både Silje K og jeg klare for felles styrketrening! Vi møttes på SATS Bergen, hvor vi først varmet opp med litt roing.

Etterpå var det dags for benkpress, og vi varmet opp med stanga. Vi økte så til 27,5 hvor jeg tok 12 repetisjoner, så til 30 hvor jeg tok 10. På 32,5 kilo tok jeg også 10 repetisjoner. Jeg husker ikke antall repetisjoner Silje K tok, men hun måtte gi seg etter 32,5 kilo. For å avslutte tok jeg 5 repetisjoner på 37,5 kilo.

13590268_10153680790766129_742220513757892151_nVi gikk så bort til tricepstrekk, og tok annenhver gang på 7,5 kilo. Der tok jeg 10, 7 og 5 repetisjoner. Jeg må trene mer triceps ser jeg, her har det vært lite fremgang.

Magen må også trenes, og vi gikk til det tidligere stretchingrommet i andre etasje, og her fant Silje K en fin slynge. Hun trente først knærne, før hun satte seg i den og lot meg holde beina hennes. Hun bøyde seg så bakover så langt hun kom, før hun tok situps. Jeg tok ikke engang sjansen på å sette meg i slynga…

Jeg tok knebøy på balansepute, til sammen 30 repetisjoner. Så tok jeg situps ved å senke meg sakte ned fra sittende stilling, og en rask sit-up opp igjen. Dette gjorde jeg til sammen 15 ganger.

Vi trente i nesten en time, og jeg hadde en gjennomsnittspuls på 98 slag i minuttet. Maks var på 121 slag, så det var ikke veldig intensiv trening. Det var dog heller ikke meningen. Jeg forbrant 227 kalorier.

Det var kjekt å trene med Silje K, og jeg gleder meg til neste gang!

Posted on 21.07.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

