Lurøymysteriet 2016 – del 1

IMG_4339Lurøymysteriet 2016 er et strikkemysterium i 6 deler, som løses i forkant av Lurøy Strikkefestival 08.-11. september 2016. Mysteriet symboliserer, i år som i fjor, Lurøy kommune.

I år legges også mysteriet ut i bloggen www.langttellhavs.blogspot.no, slik at de som ikke er på facebook også kan få lov til å delta.

Jeg håpte i hele år, at de flinke damene i nord skulle få til et mysterium i år også. Det klarte de, og jeg plukket frem restegarnet for å begynne!

Første del kom 24. juni, men jeg fikk ikke begynt før 6. juli. Bunnfargen skulle helst være hvit/lys. Garnforslaget var Fritidsgarn/Vamsegarn, men jeg har ikke så mye av det, og jeg skal holde meg unna garnbutikker så lenge som mulig. Vi fikk vite at arbeidet skulle toves, så jeg valgte garn av ren ull som ikke er superwash.

IMG_4340Jeg fant derfor frem Rauma kampanjegarn fra garnlageret mitt. Jeg håper 374 gram holder, for det er alt jeg har… i verste fall får jeg gjøre en vri på siste delen…  Dette garnet er mye tynnere, men jeg strikker med dobbelt garn på pinnenummeret som ble anbefalt.

Mønsterfargen valgte jeg blant min haug av Rauma finull, og havnet på svart uten magebånd. Jeg brukte 14 gram svart til del 1.

Hva mysteriet skal bli, er det ingen som vet – ennå. Vanligvis viser det seg etterhvert hva det kan være. Denne gangen har jeg en liten anelse, men vi får se om det stemmer…

Etter at del 1 var ferdig, var det bare å vente på del 2!

 

Posted on 25.07.16, in Håndarbeid, Strikkealonger, Strikkealonger 2016 and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

