Lurøymysteriet 2016 – del 2

IMG_4341Lurøymysteriet 2016 er et strikkemysterium i 6 deler, som løses i forkant av Lurøy Strikkefestival 08.-11. september 2016. Mysteriet symboliserer, i år som i fjor, Lurøy kommune.

I år legges også mysteriet ut i bloggen www.langttellhavs.blogspot.no, slik at de som ikke er på Facebook også kan få lov til å delta.

Første del kom fredag 24. juni, men jeg fikk ikke begynt før 6. juli. Bunnfargen skulle helst være hvit/lys, og her bruker jeg Rauma kampanjegarn fra garnlageret mitt.

Andre del kom fredag 1. juli, og jeg begynte å strikke denne delen så fort del 1 var ferdig.

IMG_4342Som mønsterfarge 2 valgte jeg Kauni i gul/røde toner. Dette garnet er mye tynnere, men jeg strikker med dobbelt garn på pinnenummeret som ble anbefalt. Jeg brukte en tråd utenfra nøstet, og en innenfra, slik at det ble et fargespill. Jeg brukte 20 gram Kauni til denne delen.

Det er faktisk gøy å strikke mysterier. Selv om man kanskje ikke har bruk for det som strikkes, er det alltids noen andre som kan bruke det. Jeg har en plan for mitt!

Så var jeg klar for del 3!

Posted on 26.07.16, in Håndarbeid, Strikkealonger, Strikkealonger 2016 and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

