Spinning med Thea

Jeg har forberedt meg lenge for å klare en hel spinningtime. Lørdag 9. juli mente jeg tiden hadde kommet for å prøve en hel time spinning – med instruktør.

Thea het instruktøren, og hun kjørte mye stående sykling. Jeg hang med så godt jeg kunne. Musikken kunne godt vært bedre, men jeg konsentrerte meg om takta, og å sykle i takt med musikken. Nest siste sang var med E-Type, og da fikk jeg ny energi. Scooter og E-Type egner seg ofte om spinningmusikk.

Vi syklet i en time, og jeg klarte å stå når jeg skulle stå. I tillegg klarte jeg å holde takta i musikken mens jeg sto også! Tidligere har jeg hatt vondt i knærne når jeg har stått for lenge og syklet, men det fikk jeg ikke! Jeg retter en stor takk til min PT Andrea, og hennes knebøyøvelser, som nok er årsaken til bedringen!

PulsJeg hadde styret ganske høyt, og klarte meg uten ryggvondt. I tillegg hadde jeg skrudd såpass til venstre, at jeg ikke kan huske at jeg noensinne har hatt så tung belastning tidligere. Som toppen av kaka, klarte jeg å presse pulsen min til 166 slag i minuttet (90%) på slutten, og så høyt er det veldig, veldig lenge siden jeg har hatt… vi snakker faktisk om turen jeg hadde med Nina på Damsgårdsfjellet i juni 2013….

Gjennomsnittspulsen min var på 123 slag i minuttet (66%). Jeg holdt meg under syreterskelen frem til siste sangen, ettersom jeg ikke visste helt hvordan jeg ville takle en sånn time. Jeg forbrant 612 kalorier.

Etter timen tøyde jeg godt ut, og slappet av mens jeg tøyde.

En skikkelig opptur av en spinningtime altså!!

 

Posted on 27.07.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

