Kluten «Rosenknopp»

IMG_4343 Bitta holder klutealong på Facebookgruppa si også i år! Klut nummer 2 i alongen, kom mandag 11. juli, og jeg var så heldig å kunne starte på den 14. juli.

Jeg har brukt Anna&Claras bomullsgarn i hvit nummer 11-0701, og strikket med pinne 3. Jeg brukte 28 gram på kluten.

Det blir ikke rare garnslankinga av klutestrikk, men alt hjelper jo på, også er det jo så kjekt å strikke dem!

IMG_4344Mønsteret består av perlestrikk (rett og vrang) og hullmønster. Hullmønsteret danner fine roseknopper – derav navnet.

Litt telling må til i mønsteret, men rutene i oppskriften er godt merket med tall, så det burde ikke by på store problemene med å følge mønsteret.

Denne kluten havnet også i pakken til min venninne med bursdag i juli, og jeg håper hun liker klutene like godt som jeg.

Posted on 31.07.16, in Håndarbeid, Strikkealonger, Strikkealonger 2016 and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

