Kluten «Uventa» – igjen

IMG_4352Når man skal på besøk til venninner, er det en fordel med å medbringe strikking. Gjerne en type som passer sammen med prat, latter og morsomheter.

Jeg fant frem Anna&Claras bomullsgarn i off-white nummer 11-0701 og lys petrolblå nummer 15-4714, og pinne nummer 3.

Garnmengden jeg brukte var 2 gram off-white og 28 gram petrolblå.

Jeg la opp med off-white, og strikket  tilbake. Jeg skiftet så til petrolblå, og strikket fire omganger, før jeg skiftet til off-white og strikket to omganger. Slik fortsatte jeg å veksle mellom petrolblå og off-white, helt til jeg var omtrent halvveis. Da gikk jeg nemlig tom for hvitt! Resultatet var å rekke opp igjen og begynne på nytt…

IMG_4353Nå strikket jeg 10 omganger med petrolblått og to omganger med off-white. Etter to hvite striper, la jeg merke til at jeg hadde glemt å vri den hvite tråden hver omgang oppover. Dette førte til en stygg tråd som lå oppover mellom de hvite stripene.

Resultatet var selvsagt å rekke opp igjen atter en gang, til de andre damenes «råe latter» om perfeksjonisme… Jeg tok dette på strak arm, og startet på nytt, og denne gangen husket jeg å tvinne den hvite tråden om den petrolblåe hver omgang dette var aktuelt.

Etter mye «strev», ble da kluten ferdig til slutt, og den er lagt i klutesamlinga mi!

 

Posted on 02.08.16, in Håndarbeid, Strikkealonger, Strikkealonger 2016 and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Kjenner igjen opplegget!
    Flotte kluter!

Legg igjen en kommentar

