Kluten «Tusenfryd»

IMG_4349Bitta holder klutealong på Facebookgruppa si også i år! Klut nummer 3 i alongen, kom mandag 18. juli, og jeg var så heldig å kunne starte på den samme dag.

Jeg fant frem Anna&Claras bomullsgarn i fargene hvit nummer 11-0701 og grå nummer 18-5105, og pinne nummer 3. Det ble brukt 22 gram hvit og 8 gram grått.

Fordelen med å strikke første delen i mosaikkstrikk, er at man bare strikker med én farge om gangen.

Når man går over til hullmønsteret, er dette enkelt å huske, selv om man nok kan behøve å telle maskene i begynnelsen av omgangen.

IMG_4350IMG_4351Jeg repeterte hullmønsteret slik at jeg fikk 8 tusenfryd oppover fra muren. Da syntes jeg at kluten var lang nok, og strikket de siste omgangene og felte av.

Enda en klut til samlingen!

Posted on 03.08.16, in Håndarbeid, Strikkealonger, Strikkealonger 2016 and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

