Kluten «Ranke» i svart

IMG_4437Alt jeg hadde med meg til de store skoger av garn, var bomullsgarn. Derfor ble det en del klutestrikk.

I påvente av at Bitta skulle legge ut en ny klut i klutealongen sin, fant jeg frem Anna&Claras bomullsgarn i svart nummer 19-4305.

«Ranke» er også veldig enkel å strikke, og når man er over første mønsteromgang, er resten grei skuring – hvert fall når jeg har strikket et par av dem allerede…

Min mor har ikke digital kjøkkenvekt(!), så jeg har brukt cirka 30 gram med garn til kluten, avlest sånn omtrent.

Pirkete meg kommer selvsagt til å veie kluten igjen når jeg kommer meg tilbake til min kjære digitale kjøkkenvekt…

Denne kluten avsluttet garnregnskapet mitt for juli. Jeg har igjen vært flink pike, og ikke kjøpt noe garn i juli heller. Det har holdt hardt, da det er mange fristelser der ute, som jeg gjerne skulle strikket.

I juli har jeg brukt 500 gram med garn, og dette er 1.575 meter. Garnlageret mitt er nå på 25.297 kilo/59.842 kilometer med garn.

Jeg har fortsatt litt igjen før lageret er tomt, altså…. 

Posted on 11.08.16, in Håndarbeid and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

