Tur om Bergesjøen

IMG_4388 Lørdag feiret familien min mors bursdag, og søndag prøvde jeg å komme meg hjem til Bergen.

Toget jeg tok til Gardermoen kjørte ned en kjøreledning 700 meter fra flyplassen, og vi satt i to timer før vi ble evakuert og kjørt med buss gjennom flyplassområdet.

Denne forsinkelsen førte til at jeg (og atskillig flere), mistet flyene våre. Vi kunne ombooke billettene våre, men da det ikke var ledig på et fly før onsdag, kom jeg ikke så langt. Også natt-toget var fullt….

IMG_4391 IMG_4392Jeg ble dermed hentet på Gardermoen, og sent på kveld var jeg tilbake i de store skoger, med flybillett til onsdag.

Mandag 1. august gikk min mor og jeg om Bergersjøen. En fin liten perle ferskvann, som ligger midt i skogen. Her tilbrakte jeg mange sommerdager i mine yngre dager!

IMG_4396 IMG_4395 IMG_4397Vi gikk bortover til Brenna, hvor jeg fanget en Bulbasaur, før vi fortsatte ned til sjøen. Vi fant en sti like ved «demningen», som vi fulgte til de neste badeplassene.

IMG_4398IMG_4403 IMG_4399Det var tegn til at en bever hadde tygd på noen av trærne, og vi er sikre på at vi så noen glupske gjeddeøyne glitre i vannoverflaten……

IMG_4402 IMG_4405I de store skoger er det et yrende dyreliv, men i dag så vi bare sommerfulger, humler og en haug med maur og andre små insekter. Kanskje like greit, sånn sett, men en elg hadde ikke vært å forakte!

IMG_4407 IMG_4410 Vi ruslet så noen meter på Trysilveien, før vi svingte av og gikk en gammel vei min mor og hennes venner hadde brukt før den nye Trysilveien kom.

IMG_4431Den var såvidt synlig, men vi kom oss da frem til veien vi skulle følge oppover berget til huset.

Hele turen var på 5,8 kilometer, og vi var ute i nesten to timer. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var på 3,8 kilometer i timen, med en maks på 8,6.

Jeg kan jogge relativt raskt hvis jeg vil, hvertfall på en kort strekning….

Jeg lurer på om jeg må skifte batteri i pulsbeltet mitt, for jeg sliter med å få registrert pulsen. Og jeg vet jeg har puls. Målt gjennomsnittspuls ble 98 slag i minuttet (51%), med en maks på 116 slag i minuttet (63%).

IMG_4417IMG_4422 IMG_4434 Jeg synes det er lite, men jeg får skifte batteri når jeg kommer hjem på onsdag, så får vi se om det endrer noe. Kalorier ble borte på denne turen også, 298 av dem faktisk.

Solen skinte også i dag, så sånn sett er det like greit å være stuck i de store skoger med sol, enn i Bergen med regn… 

 

 

Posted on 11.08.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 3 kommentarer.

  1. Å så fina bilder från «de store skoger», Sus. Så trist med flygresan men det var nog meningen att du och mor din skulle gå denna turen 🙂 Härligt att få se de fina naturbilderna från ett älskat ställe ❤ Kram på Dig ❤

  2. Ja det er fint ved Bergesjøen!!! Flott tur med koselig følge♡

Legg igjen en kommentar

