Kluten «Cikk Cakk»

Mandag 1. august var det endelig klart for en ny klut i Bittas klutealong!

Dessverre var det også den siste for denne gang, men jeg håper allerede nå at det blir en adventsklutealong samt en ny klutealong til sommeren igjen.

Noe skal man jo ha å glede seg til!

IMG_4501IMG_4502Kluten Cikk Cakk er kun strikket med rett og vrange masker, og passer dermed de aller fleste om har hatt strikkepinner mellom hendene.

Jeg fant frem Anna&Claras bomullsgarn fra Søstrene Grene i lilla nummer 19-3622, og satte gladelig i gang utpå kvelden mandagen den 1. august.

Jeg brukte 28 gram garn til kluten, og det minker sakte men sikkert i garnlageret mitt.

IMG_4503Jeg har lovt Carina at jeg ikke skal kjøpe mer garn før vi skal på tur i november. Det kan holde hardt, men garn til bestillinger holdes utenom. Bare det å stikke innom en butikk med garn, er utfordrende.

Kluten er litt utfordrende å strikke, for jeg hadde litt trøbbel med når det skulle være rett og vrang og perlestrikk.

Kluten er like fin fra begge sider, og det blir fort noen flere av denne!

Posted on 16.08.16, in Håndarbeid, Strikkealonger, Strikkealonger 2016 and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Fint mønster og lekker farge!!!

Legg igjen en kommentar

