Lurøymysteriet 2016 – del 5

IMG_4493Lurøymysteriet 2016 er et strikkemysterium i 6 deler, som løses i forkant av Lurøy Strikkefestival 08.-11. september 2016. Mysteriet symboliserer, i år som i fjor, Lurøy kommune.

I år legges også mysteriet ut i bloggen www.langttellhavs.blogspot.no, slik at de som ikke er på Facebook også kan få lov til å delta.

Første del kom fredag 24. juni, men jeg fikk ikke begynt før 6. juli. Bunnfargen skulle helst være hvit/lys, og her bruker jeg Rauma kampanjegarn fra garnlageret mitt.

IMG_4492Andre del kom fredag 1. juli, og jeg begynte å strikke denne delen så fort del 1 var ferdig. Del 3 kom fredag 8. juli, og del 4 fredag 15. juli. Fredag 22. juli var jeg egentlig klar for å starte på del 5, men ting skulle ha det til at jeg ikke fikk begynt før jeg kom hjem fra de store skoger.

Til del 5 brukte jeg 32 gram rød i Rauma finullgarn.

Jeg hadde fortsatt ingen anelse om hva mysteriet skulle bli, mulig på grunn av dårlig fantasi…. og gledet meg til neste del.

Posted on 17.08.16, in Håndarbeid, Strikkealonger, Strikkealonger 2016 and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

