Lurøymysteriet 2016 – del 6

IMG_4494Lurøymysteriet 2016 er et strikkemysterium i 6 deler, som løses i forkant av Lurøy Strikkefestival 08.-11. september 2016. Mysteriet symboliserer, i år som i fjor, Lurøy kommune.

I år legges også mysteriet ut i bloggen www.langttellhavs.blogspot.no, slik at de som ikke er på Facebook også kan få lov til å delta.

Første del kom fredag 24. juni, men jeg fikk ikke begynt før 6. juli. Bunnfargen skulle helst være hvit/lys, og her bruker jeg Rauma kampanjegarn fra garnlageret mitt.

Andre del kom fredag 1. juli, og jeg begynte å strikke denne delen så fort del 1 var ferdig. Del 3 kom fredag 8. juli, og del 4 fredag 15. juli. Fredag 22. juli kom del 5, og fredag 29. juli var det klart for aller siste del!

IMG_4495Både del 5 og 6 strikket jeg etter at jeg kom hjem til Bergen fra de store skoger.

Til del 6 brukte jeg 48 gram av Rauma finullgarn i svart nummer 436. For å få nok garn til hankene, måtte jeg strikke dem i svart og hvitt. Jeg fikk dermed brukt opp alt Kampanjegarnet mitt, samt hele det svarte nøstet!

Til sammen har jeg brukt 526 gram garn til dette mysteriet – som viste seg å bli en veske! Jeg tovet den på finvask 40 grader, og den ble tett og fin.

Jeg gleder meg allerede til neste års mysterium!

Posted on 18.08.16, in Håndarbeid, Strikkealonger, Strikkealonger 2016 and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

