Cupcakes til barnedåp

13895387_10153772249946129_8811315005854915134_n Søndag 7. august var det klart for Keylons barnedåp. Vi skulle bidra med litt mat, og så skulle jeg bake cupcakes.

Håkon ville jeg skulle bake eple- og kanelmuffins, så jeg gjorde jo det! Disse blir utrolig saftige og gode, og oppskriften finnes HER! Jeg kuttet ut å ha eple-/kanelblanding i midten og på toppen, da kakene blir søte nok uten.

Jeg hadde mange planer for hvordan jeg skulle pynte dem, men ettersom jeg ikke kom hjem før onsdag, ble det litt knapp tid. Å lage pynt til kaker tar nemlig ganske lang tid, og vi var jo flere som skulle dele kjøkken også, og da kunne ikke jeg okkupere det i flere dager…

Den beste kremen til cupcakes, synes jeg er ostekrem. Jeg blandet melange, Philadelphiaost og melis. I tillegg hadde jeg i vaniljesukker og en dæsj Mozell. Oppskriften man kan bruke, finner du HER.

13901303_10153772249816129_5669942961521668521_nJeg har plagdes med at kremen blir litt kornete, og fant denne siden med diverse tips.

For å få en fin stripeeffekt i kremen, farget jeg den først lys blå. Deretter lagde jeg striper i posen med blått, før jeg hadde kremen oppi.

Formene, og de søte små føttene, fant jeg på Kitch’n på Vestkanten.

Det var en fin dag, med mye god mat og bra stemning!

Posted on 19.08.16, in Oppskrifter, Spiselige gleder and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Ja detta var fine kaker og helt sikkert godt!!!

Legg igjen en kommentar

