Enkel kjøkkenklut

IMG_4498Det er greit å ha noen enkelt å strikke på når man ikke er helt i slaget.

Etter at jeg var ferdig med raggsokkene, fant jeg frem Anna&Claras bomullsgarn i hvit nummer 13100 og grønn nummer 16-5924.

Jeg la opp 60 masker, og strikket alle omgangen to rett og en vrang. I begynnelsen ser det ut som at det blir et merkelig mønster, men om man fortsetter ser man at det blir bra likevel.

IMG_4500Kluten er lik på begge sider mønstermessig. Jeg fikk jo fargeskiftene på vrangen, og det synes jo.

Jeg strikket fire omganger hvitt og to omganger grønt til jeg syntes kluten var lang nok. Da felte jeg av i hvitt fra vrangen.

En enkel og grei klut som gir et fint strukturmønster!

Posted on 22.08.16, in Håndarbeid, Oppskrifter and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

