Kjøkkenklut i strukturstrikk

IMG_4507 Jeg var hos Carina en tur på lørdagen, og hun hadde funnet et kult klutemønster! Da jeg kom hjem og fikk strikket ferdig de klutene jeg drev med, måtte jeg bare finne frem garn fra garnlageret mitt!

Her fant jeg Mayflower Cotton 8 i fargen turkis nummer 1424. Dette garnet strikkes også med pinne 3.

Jeg la opp 60 masker (maskeantallet må gå opp i 8+4, altså gå opp i 8 (8×7=56) og så må man legge til fire masker til, slik at mønsteret blir likt i begge sidene).

IMG_4508

Vrangen

IMG_4506

Retten

Jeg strikket så fire rett og fire vrang omgangen ut, og avsluttet med fire rett. Dette er vrangen.

På retten strikkes alle masker rett. Disse to omgangen gjentas til kluten er lang nok, og det felles så av fra vrangen.

Kluten blir egentlig like fin på vrangen som på retten.

Dette blir en veldig enkel, men veldig fin klut, og jeg kommer garantert til å strikke flere av disse også…, jeg har fortsatt mye bomullsgarn igjen på garnlageret mitt! 

Posted on 24.08.16, in Håndarbeid, Oppskrifter and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

