Kjøkkenklut igjen…

IMG_4525Jeg har vært litt slapp siste uka, på grunn av bronkitt. Å strikke avanserte ting har derfor vært helt utelukket.

Kluter kan strikkes enkelt, men fint, og det har derfor blitt mye lettvint klutestrikking.

I tillegg har jeg drøssevis av bomullsgarn som bare venter på å bli brukt opp, og kluter er vel det jeg tenker er det mest nyttige å strikke av dette.

Fra garnlageret mitt dukket det opp Drops Cotton Light i flere farger. Jeg startet med Petrol nummer 14, og brukte pinner nummer 4.

IMG_4526 Jeg la opp 51 masker (for denne kluten må maskeantallet være delelig med 6, og så legger man på 3 masker ekstra for å få kluten lik i begge ender).

Jeg strikket så tre rett og tre vrang tilbake (vrangen), og avsluttet med tre rett. Fra rettsiden strikkes det bare rettmasker, men fra vrangen strikkes som første omgangen.

Jeg brukte 36 gram garn på denne kluten.

Mønsteret er utrolig lett å strikke, og passer også de som ikke har strikket særlig mye. 

 

 

 

Posted on 25.08.16, in Håndarbeid, Oppskrifter and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

