Plommefarget kjøkkenklut

GarnlagerIMG_4529 et mitt er ganske stort. Jeg har over 5 kilo bomullsgarn….

Dette må jeg gjøre noe med! Resultatet blir å strikke kluter til den store gullmedaljen!

Jeg fortsatte på haugen med Drops Cotton Light, og fant frem plommefarget garn nummer 24. Jeg brukte også her pinne nummer 4.

IMG_4530Ettersom jeg ikke var helt i slaget, strikket jeg også denne ved å legge opp 51 masker, og strikke 3 rett og 3 vrang tilbake på vrangen. De siste tre maskene på pinnen strikkes rett.

På retten strikket jeg alle masker rett. Jeg har altså kun strikket rette og vrange masker på hele kluten, men det blir jo et veldig fint strukturmønster likevel!

Jeg brukte 42 gram garn på denne kluten, og den måler cirka 25 ganger 25 centimeter. Garnlageret minker sakte men sikkert… 

 

Posted on 26.08.16, in Håndarbeid, Oppskrifter and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

