Kjøkkenklut i strukturstrikk

IMG_4531 Selv om jeg har strikket mange kluter hittil i sommer, er garnlageret fortsatt for stort. Målet er å ikke ha særlig garnlager, men den veien er veldig lang å gå…

Jeg ville fortsette på klutestrikkingen min, og fant frem mer Drops Cotton Light i plommefarget nummer 24. Jeg har brukt pinne nummer 4.

De forrige klutene har jeg strikket rettstrikk på retten, og tre rett og tre vrang på vrangen. Nå ville jeg gjøre det litt anderledes på vrangen.

IMG_4532Jeg la opp 51 masker, og strikket *3 rett, 1 vrang 1 rett og 1 vrang*. Gjenta fra * til * til det gjenstår tre masker, disse strikkes rett.

På rettsiden har jeg strikket alle masker rett. Det er altså også på denne kluten kun brukt rette og vrange masker.

Fra garnlageret mitt forsvant ytterligere 42 gram garn, og boksen min med diverse ferdige strikkerier i, blir fullere og fullere.

Posted on 27.08.16, in Håndarbeid, Oppskrifter and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

