Enda en klut i strukturstrikk

IMG_4521 Når jeg først får dilla på en ting, er det fort gjort at det blir ganske mye «dille» en stund. Slik ble det med strukturklutene…

Jeg fant frem Drops Cotton Light i fargene hvit nummer 01, lys blå nummer 08, og petrol nummer 14. Jeg har brukt pinne nummer 4.

Legg opp 51 masker med hvitt, og strikk tre rett og tre vrang tilbake, avslutt med tre rett. Alle pinnene strikkes rett fra retten. Det er kun fra vrangen av man skal strikke noen vrange masker.

Skift til petrol. De petrolfargede feltene, strikkes som den hvite stripen. Det vil si rett på retten, og tre rett og tre vrang på vrangen. Det avsluttes med tre rett fra vrangen.

Jeg har strikket de fargede feltene over 6 omganger, og den hvite over to.

IMG_4522De lyseblå feltene strikkes rett fra retten, og tre rett, 1 vrang 1 rett og 1 vrang fra vrangen. Det avsluttes også her med tre rett.

Lag nå fargede felter med hvite striper mellom. Jeg lagde tre lyseblå felt etter hverandre, og alle feltene er strikket slik de skal. Jeg digger effekten!

Den siste hvite stripen felles av fra vrangen, med tre rett og tre vrang – akkurat slik som stripene ble strikket.

Jeg måtte bare telle over hvor mange kluter jeg har laget i sommer… jeg har strikket 12 i juli og dette var den 11. kluten i august.. I tillegg har jeg jo strikket litt andre ting…

Til denne kluten brukte jeg 12 gram hvit, 14 gram petrol og 20 gram lyseblå – tilsammen 46 gram garn.

Fordelen med kluter, er at de er så raskt ferdige, og er gøye å strikke!

Advertisements

Posted on 30.08.16, in Håndarbeid, Oppskrifter and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.