Klut i Drops Love You 5

img_4551 For å bli kvitt enda mere bomullsgarn fra garnlageret mitt, fant jeg frem Drops Love You 5, som er laget av resirkulert bomull. Fargen ble lilla nummer 117. Jeg brukte pinne nummer 4.

Jeg la opp 39 masker og strikker de tre ytterste maskene på hver side rett på hver omgang. Jeg strikket (fra vrangen) *1 vrang, 1 rett og 1 vrang, og så 3 rette*. Dette gjentas til det gjenstår 3 masker, og disse strikkes rett på hver omgang. Alle maskene strikkes rett fra retten.

Når kluten er firkantet, felles det fra vrangen, i etablert mønster.

Denne kluten blir ganske tykk og god, og jeg brukte 44 gram garn til den.

img_4552Det går med mer garn på denne tykke kluten, enn til klutene med tynnere garn. Garnet har ikke så mange meter per 50 gramsnøste som for eksempel Anna&Claras Bomullsgarn fra Søstrene Grene – som jeg vanligvis bruker. Anna&Claras har faktisk 160 meter per 50 gram, mens Drops Love You 5 har 75. Det er ganske stor forskjell….

Kluten ble selvsagt likevel fin, og legges i boksen min på rommet mitt – til senere anvendelse.

Posted on 12.09.16, in Håndarbeid, Oppskrifter and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

