«Ranke»-inspirert klut

img_4549 Bomullsgarnet jeg har på lageret mitt skal vekk. Det må selvsagt brukes til noe fornuftig. Å kaste garn er ikke et alternativ!

Jeg hadde igjen mer Drops Love You 5 i lilla nummer 117, og jeg brukte pinne nummer 4.

45 masker ble lagt opp, og jeg strikket 3 riller frem og tilbake. Så strikket jeg de 4 første og siste maskene på omgangen, rett hver gang – både fra retten og fra vrangen.

img_4550Mønsteret ellers er inspirert av Bittas «Ranke», som du kan finne på hennes Facebookside, dersom du er medlem der. Jeg kan selvsagt ikke gjengi oppskriften her.

Jeg brukte 56 gram garn til kluten, og har dermed strikket opp alt jeg hadde i denne fargen. Kjekt!

Kluten legges i boksen min, og kan hende den dukker opp under ett eller annet juletre etter hvert.

 

Posted on 15.09.16, in Håndarbeid and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

