Symreinspirerte kluter

Etter å ha strikket to kluter av «Symre», fant jeg ut at jeg skulle modifisere de neste litt.

Jeg hadde igjen mer garn av Anna&Claras bomullsgarn i lyseblå nummer 15-4415, og la opp antall masker som sagt i oppskriften.

img_4545img_4546I stedet for å ha et stort midtstykke, tok jeg og repeterte «flettefeltet» i hver side. På den ene kluten «flettet» jeg hver sin vei på de to ved siden av hverandre. På den andre kluten «flettet» jeg samme vei på hver side.

img_4547img_4548Originaloppskriften finner du i Bittas Facebookgruppe.

Jeg brukte 28 gram garn til hver av klutene, noe som i dette garnet er 90 meter på hver av dem. Enda noen gram ble altså borte fra garnlageret mitt.

Med disse klutene avsluttet jeg augustforbruket mitt, som endte på 1.344 gram garn. I de ulike garntypene blir dette til sammen 3.278 meter garn.

Tro nå for all del ikke at dette gjorde et meget stort utslag på mitt garnlager. Jeg har fortsatt 24 kilo garn igjen….. 

Posted on 23.09.16, in Håndarbeid and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

