Trix og mix-klut

img_4587Det er ikke bare Bitta som er klutedesigner, selv om hun nok anses som en gud for flere av oss.

Jeg er medlem av flere strikkerelaterte grupper på Facebook, og i gruppen «Vi som strikker kluter» la Olaug Janne Solheim ut en oppskrift på en klut, som heter Trix og mix.

Jeg fant frem Anna&Claras bomullsgarn fra Søstrene Grene, og pinne 3, og satte i gang!

img_4588Mønsteret består av falske fletter og perlestrikk, og er meget enkelt å strikke. Man trenger ingen flettepinne for å få til dette!

Man kunne her velge om man ville ha fletterekkene oppover hele kluten, eller veksle på feltene med falske fletter og perlestrikk.

Jeg valgte å strikke falske fletter hele veien opp på denne kluten.

Å få bukt med garnlageret mitt er en seig oppgave, men det ble da brukt 28 gram til denne kluten, og alt minus er bra i denne sammenhengen!

Enda en fin klut til samlingen min!

 

 

 

Posted on 29.09.16, in Håndarbeid and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

