Kluten «Seinsommer»

img_4585 Et godt klutemønster kommer sjelden alene, og Olaug har virkelig kommet godt i gang! Det neste av hennes oppskrifter jeg valgte å strikke, er «Seinsommer».

Denne oppskriften er også tilgjengelig fra Facebookgruppen «Vi som strikker kluter».

Jeg fant frem Anna&Claras bomullsgarn (jada, jeg har fortsatt en del igjen….) i fargen grå nummer 17-5102 og pinne nummer 3.

Dette mønsteret er litt mer «komplisert», ved at jeg måtte følge med litt mer hva jeg skulle gjøre. Det er likevel greit å komme gjennom, og effekten blir kul.

img_4586Hvor mye bomullsgarn jeg har igjen etter disse klutene, fant jeg ut ved å filtrere arket mitt. Det viser at jeg har igjen 5.134 gram garn som inneholder bomull. Dette er i ulike garntykkelser og -typer, men jeg har til sammen 13.692 meter bomullsgarn….

Så selv om jeg brukte 28 gram på denne kluten, er det fortsatt en del igjen… 

 

Posted on 03.10.16, in Håndarbeid and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

