Daily Archives: 25.10.16

Gåtur i byen

Preben var tidlig ferdig på skolen tirsdag 18. oktober, og jeg møtte ham i byen.

Først spiste vi lunsj på Espresso House ved Byparken, mens vi ladet telefonene våre og skravlet med Inger, Nina og Gunn. Etterpå ruslet vi over Torgallmenningen og så til Festplassen og videre til SATS.

Vi var innom SATS en liten tur, slik at jeg fikk kjøpt meg noen flere PT-timer, og så gikk turen opp på Høyden.

Hele hensikten med turen, var selvsagt å fange Pokémon! Dagen før hadde vi sett at Snorlax var i området Høyden/Møhlenpris, men vi hadde ikke flaksen på vår side denne dagen..

Vi ruslet også bort til Gågaten og jeg var innom Strikkelykke for å kjøpe garn til en julegave jeg skal lage.

Tilbake ved Byparken, gikk vi igjen innom Espresso House, og nå kjøpte vi oss hver vår kakao. Jeg valgte en kakao av hvit sjokolade! Den var verdt alle 590 kaloriene….

ruteVi var ute og gikk i 3 timer, og på den tiden ruslet vi 6,5 kilometer. Når man er ute og fanger Pokémon blir ikke gåhastigheten så stor, men vi var i hvert fall i bevegelse!

Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var på 2,8 kilometer i timen. Jeg er fornøyd med at jeg fikk Preben til å gå 6,5 kilometer, uavhengig av hvilken hastighet og hvor mange pauser.

Vi hadde en fin dag, og det kan nok godt hende at vi gjentar turen!