Gåtur til byen

img_4709Onsdag 19. oktober var det veldig fint vær i Bergen. Jeg skulle møte Preben ved Fløybanen etter en skoletur, og jeg valgte å gå til byen.

Jeg tok på meg mine fjellsko, som ikke er nye, men de er ikke skikkelig inngått ennå.

Jeg har derfor ikke helt turt å bruke dem, i redsel for gnagsår.

Onsdagen tok jeg med meg joggeskoene mine i sekken min, og da var det bare å gå med fjellskoene så langt jeg kom!

img_4711Hjemmefra gikk jeg opp forbi karateklubben og ned til Sandviken sykehus. Jeg fortsatte så forbi Fjellveien, og gikk Sandviken inn til Fløybanen. Der var jeg litt tidlig, så jeg rakk fint å spise en proteinbar og drikke litt. Jeg hadde nemlig gått ganske fort!

For én gangs skyld fant jeg ut at jeg bare skulle gå tur med Pokéeggene mine, og ikke fange noen monstre eller snurre på noen Pokéstop på veien. Da ble tempoet litt høyere, gitt!

img_4713Jeg gikk 5 kilometer, og brukte temmelig nøyaktig en time på dette. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet ble på 5 kilometer i timen, med en maks på 7,8 kilometer i timen.

Pulsen min holdt seg på gjennomsnittlig 114 slag i minuttet (62%), med en maks på 136 slag i minuttet (74%). Jeg forbrant 292 kalorier på turen.

Og fjellskoene ble brukt hele veien inn til byen! 

 

Posted on 26.10.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

