Gåtur fra Tertnes

img_4715Det har blitt lite blogging, men jeg har liksom ikke helt hatt roen. Jeg har laget mye julegaver, og de innleggene kommer ikke før på nyåret – av åpenbare grunner.

Jeg har da likevel fått gått littegranne turer, og laget litt som ikke er julegaver, og det kommer her etterhvert.

Mandag 24. oktober hadde jeg et ærend på Tertnes, og tok bussen ut dit. Ettersom det var fint vær, fant jeg ut at det var greit å gå hjem igjen.

img_4719 Jeg gikk opp Munkebotn, og over Garpetjernet. Strekningen er på 8,24 kilometer, og jeg brukte nesten tre timer. Det skal nevnes at jeg hadde omtrent en halvtimes pause i gapahuken på Garpetjernet. Der er det nemlig en Pokégym…..

Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var på 4,1 kilometer i timen. Opp Munkebotn brukte jeg 16,17 minutter. Tidligere har jeg hatt 16,22 som det raskeste, og det var i mai! Så uten særlig trening siste halvåret, klarte jeg likevel å gruse rekorden med 5 hele sekunder….

img_4717img_4723Pulsen min var på gjennomsnittlig 110 slag i minuttet (59%) med en maks på 154 (83%). Opp Munkebotn lå pulsen min mellom 144 og 154 slag i minuttet. Jeg forbrant 866 kalorier på turen.

En fin tur i knallvær!

 

 

Posted on 14.11.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

