Teppemontering for Ull&Omtanke Askøy

img_4714Jeg har ikke så mye penger å rutte med, men jeg kan jo hjelpe til med det jeg kan, og tid har jeg jo forsåvidt en grei del av.

Da Ull&Omtanke Askøy etterspurte flere teppemontører, meldte jeg meg frivillig til dette. Jeg møtte Myrna på Statoil en onsdag , og fikk en pose full av lapper.

Det høres kanskje litt skremmende ut å få en slik pose, men alle lappene var på forhånd lagt utover og satt sammen av Myrna.

Dette betyr at alle lappene lå i rekkefølge i nummererte bunker. Også garn for monteringen fulgte med!

Selv om man ikke har noen tidsfrist på seg når det gjelder monteringen, var det et driv inni meg, så jeg satte i gang nesten umiddelbart.

Jeg har montert ganske mye i løpet av mine 40 år som strikkerske, så å montere foran TV-en gikk helt fint. Jeg var ferdig i løpet av ei uke, men fikk ikke levert teppet før onsdag 9. november.

img_4725 img_4724Da fikk jeg også med meg en ny pose med lapper – som jeg skal ta fatt på rimelig snart!

Dersom du har lyst til å være med å montere tepper, kan du ta kontakt på Ull&Omtanke Askøys Facebookside. De trenger også folk til å strikke lapper, og fremgangsmåte står også på siden.

img_4726Teppene gis til kreftsyke, og ble opprinnelig startet i Fredrikstad i september 2012. Det er avdelinger stort sett over hele Norge, men det kan være et stykke til akkurat DIN nærmeste.

Søk på Ull og Omtanke på Facebook, så skal alle avdelingene komme opp. Det er ikke i alle byer, det er for eksempel ikke i Bergen, men det tar Askøy og Os/Hordaland seg av.

Min oppfordring er uansett: Enten å strikke lapper, eller å være med å montere. Det blir satt veldig pris på!

 

Posted on 15.11.16, in Håndarbeid, Samfunn and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

